Hybridní ústrojí pohonu u Suzuki označované jako SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý.
Nižší spotřeba a výraznější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě důležité výhody vozů Suzuki s hybridním pohonem SHVS. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava totiž váží jen zhruba 10 kg (Swift), resp. 30kg (Vitara a S-Cross).
Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.
Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen. Vše funguje automaticky a provozní vlastnosti auta se s hybridním pohonem nijak nemění.
I přes použití hybridního systému si vozidla Suzuki zachovala stejnou velikost zavazadlového prostoru.
*Model Vitara a S-Cross 1,4 Boosterjet Hybrid 2WD
Podělte se, prosím, se mnou o své zkušenosti a připomínky k našim službám i pracovníkům Emil Frey ČR, s nimiž jste přišli do kontaktu. Vaše názory jsou pro mne velmi důležité a podnětné.
Dopis k mým rukám můžete proto napsat na tomto odkazu: pište řediteli.