Emil Frey ČR Emil Frey  >  30 let v ČR

30 let na českém trhu - Emil Frey
Jak to všechno začalo

Emil Frey Blog - Číst dále...

U příležitosti našich letošních 30. narozenin jsme pro vás připravili cestu napříč historií Emil Frey ČR. Šest milníků vždy po pěti letech, ve kterých budeme postupně vzpomínat na premiéry význačných dobových aut, změny na trhu i na to, jak se nám tehdy dařilo. Sledujte nás také na sociálních sítích, kde na vás každý měsíc bude čekat nová soutěž o zajímavé věcné ceny.

historie1992 – 19961997 – 20012002 – 2006Připravujeme.2007 – 2011Připravujeme.2012 – 2016Připravujeme.2017 – současnostPřipravujeme.

Švýcarská preciznost, japonská kvalita a zlaté české ruce.Historie

Jak to všechno začalo

Největší evropský prodejce aut vstoupil na český trh hned na začátku 90. let a místním řidičům tak pomohl zpřístupnit nový svět kvalitních vozů z Asie. Tuzemské zastoupení Emil Frey bylo otevřeno 10. srpna 1992. Z holek a kluků, kteří u nás jako mladí začínali, jsou dnes renomovaní a uznávaní odborníci, z vozů, které tehdy prodávali, se stávají cenění a vyhledávaní veteráni. Ani jedni ale za tu dobu neztratili nic ze svých kvalit.

Dnes naše společnost v České republice zaměstnává více než stovku lidí, stále si však udržela přátelskou atmosféru rodinné firmy. I to je jeden z důvodů, proč se zákazníci Emil Frey často vrací a neustále přibývají noví. Našim klientům nabízíme to nejlepší z japonského a korejského automobilového průmyslu – mezi naše vlajkové lodě patří značky Subaru, Toyota, Kia a Suzuki. Důležitou součástí služeb je pak i špičkový servisní tým.

Jaký jsme za těch 30 let našli recept na úspěch? Když usilujete o dokonalost, chtějte 45 % švýcarské serióznosti a preciznosti, 45 % spolehlivých asijských technologií a navrch 10 % české dobromyslnosti.

Emil Frey ve světěHistorie

Emil Frey ve světě

Emil Frey je švýcarská společnost s téměř stoletou historií, jejíž jméno je neodmyslitelně spjato s tím nejlepším ze světa aut. Již od prvních let se rychle etablovala na trhu a do dnešních dnů expandovala do více než 15 zemí. Aktuálně je skupina Emil Frey největším prodejcem aut v Evropě a postupně zvyšuje svůj náskok. Jen v roce 2021 prodala přes půl milionu aut, více než dvojnásobek ve srovnání s druhou skupinou v pořadí.

Kromě široké sítě dealerství, servisních center nebo muzea vzácných aut provozuje Emil Frey také vlastní závodní tým soutěžící v kategorii GT. Zastává též roli oficiálního importéra mnohých automobilových značek do různých evropských států.

Vznik a význam loga Emil FreyHistorie

Historie a význam loga Emil Frey

Logo Emil Frey vychází z erbu zakladatelské rodiny Freyů, v jejímž vlastnictví je společnost dodnes. Stylizované mlýnské kolo v horní části symbolizuje zemědělství jako základ hospodářské prosperity rodiny, nad ním je zobrazené Slunce, které je v zemědělství garantem řádu a rytmu života. Ve spodní části zastupuje svět aut kolo s pneumatikou. Zároveň se v dynamickém logu Emil Frey odráží poselství: jsme společnost v pohybu, která se nikdy nezastaví a neustále se vyvíjí.

Začalo to Subaru Legacy1992 - 1996

První autosalon Emil Frey na Plzeňské ulici

Na to „poprvé“ se většinou nezapomíná. Pamatujeme si první pusu, byť byla už v mateřské školce, první velkou lásku a samozřejmě i první… auto, které jsme si doopravdy koupili za své peníze. Když zavřete oči, určitě ho před sebou uvidíte do posledního detailu. I my si stále pamatujeme první modely, které prošly naší prodejnou, i první zákazníky, kterým jsme předávali klíčky. Proto přesně víme, jak to před 30 lety celé začalo.

První a na čtyři roky jedinou značkou bylo Subaru. A úplně prvním zákazníkem byl jistý pan Voříšek. Jako jeden z prvních Čechů dokázal ocenit kouzlo značky s Plejádami ve znaku a na pražském veletrhu v Kongresovém centru se roku 1992 zamiloval do modelu Legacy. Následně přesvědčil také svého společníka pana Vondrušku a oba si Legacy koupili od zakladatele české pobočky Emil Frey, pana Petra Neumana. Ten mimochodem v prvním týdnu fungování společnosti prodal hned čtyři vozy Subaru: dvě Legacy a po jednom Justy a Liberu.

Poprvé ve svém1992 - 1996

První vlastní autosalon Emil Frey postavený na zelené louce byl otevřen v roce 1996 na Pekařské ulici

První českou pobočku otevřel Emil Frey v Plzeňské ulici na Praze 5. A protože všechny začátky jsou těžké, ani tento nebyl výjimkou. Bylo nutné spojit a přebudovat čtyři malé obchůdky, aby vznikl první prodejní prostor Emil Frey v České republice.

Tehdy ještě nebyly žádné posty, žádné pozice. Všichni dělali všechno – tedy všechno, co bylo potřeba. Týmový duch, skvělé neokoukané vozy a bezpečné zázemí mezinárodní společnosti se ukázaly být tím pravým receptem na úspěch. V prvních dvou letech bylo prodáno 33 Subaru, v roce 1994 již 90 a o další rok později už jich bylo dokonce 132.

V průběhu roku 1996 se již společnost přestěhovala do vlastních prostor v Pekařské ulici. Zde si zaměstnanci zadělali na další úspěch a upekli další delikatesu pro automobilový trh – japonskou Toyotu!

Emil Frey součástí rozvoje Prahy
Autosalon Pekařská1997 - 2001

Emil Frey součástí rozvoje Prahy

Prostory pro nový autosalon v Pekařské ulici jsme se rozhodli koupit v dražbě. Dražba tehdy probíhala takzvanou obálkovou metodou a byl proto potřeba dobrý odhad, aby nabízená cena nebyla ani příliš nízká, ani zbytečně vysoká. Povedlo se nám zvítězit, přičemž jsme nabídli jen o 3 % více než druhý zájemce. Bylo to dobré znamení, že náš tým má obchodního ducha.

Rozhodli jsme se zachovat industriální podobu staré budovy, díky čemuž zároveň rekonstrukce nebyla příliš nákladná. Začínali jsme s 11 zaměstnanci a hned v prvním roce se nám i přes nezbytné vstupní investice povedlo vytvořit nepatrný zisk. V dalších letech se autosalonu mimořádně dařilo v prodeji i servisu, což sebou však přineslo nemalé starosti s logistikou. Bylo třeba pronajmout si patro v nedalekém parkovacím domě a neustále auta převážet. Proto se už tehdy začalo uvažovat o otevření nové pobočky na Černém mostě, to je nicméně kapitola, která měla teprve přijít...

Emil Frey součástí rozvoje Prahy
Autosalon Kolbenova1997 - 2001

Emil Frey součástí rozvoje Prahy

Namísto toho se prozatím pozornost upřela do Vysočan, kde byl v listopadu 2001 otevřen druhý autosalon pro Toyotu a později Lexus. Svůj domov našel ve výrobní hale, kde se původně navíjely motory, od roku 1990 však byla uzavřená. Prostory prošly totální rekonstrukcí za 53 milionů korun, při které byly zachovány pouze obvodové zdi. Podlaha se prohloubila o 2 metry, díky čemuž se povedlo objevit skryté schodiště – rozhodli jsme se ho využít a používá se dodnes.

Emil Frey součástí rozvoje Prahy
Autosalon Kolbenova, rekonstrukce1997 - 2001

Emil Frey součástí rozvoje Prahy

Po rekonstrukci k nám chodili i zákazníci, kteří v původních prostorách pracovali a se zájmem sledovali proměnu celé čtvrti. Otevření provozovny Emil Frey bylo součástí velkého rozvoje, který tehdy ve Vysočanech zrovna začínal. Zatímco do začátku nového tisíciletí v okolí nebylo téměř nic, nyní tato oblast zažívá rozkvět. Provoz jsme začínali se značkou Toyota a pěti zaměstnanci, během dalšího roku pak do nabídky přibyly vozy Lexus.

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili
Hybridní Prius1997 - 2001

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili - Hybridní Prius

V Japonsku se roku 1997 začal prodávat první hybridní vůz poháněný spalovacím motorem a elektřinou – Toyota Prius. Mnozí se mu vysmívali a byl to zároveň velmi drahý experiment, Toyota totiž na každém Priusu první generace prodělávala značné peníze. Nakonec se však bohatě vyplatil. Výkonné a spolehlivé hybridy dnes tvoří základ prodejů Toyoty a právě díky nim patří mezi značky s nejnižšími emisemi.

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili
Toyota Yaris1997 - 2001

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili - Toyota Yaris

Na autosalonu ve Franfurtu byla v roce 1997 odhalena studie malého vozu nazvaná Funtime, po které již o rok později v Paříži následoval předprodukční koncept s novým jménem – Yaris. V sériové podobě se auto veřejnosti představilo v Ženevě v roce 1999 a hned v roce 2000 se pak Yaris stal evropským autem roku. Jako by to bylo včera, dnes už je přitom na trhu čtvrtá generace…

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili
První Forester1997 - 2001

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili - První Forester

Forester letos slaví 25. narozeniny a my si ho ještě pamatujeme jako žhavou novinku. První generace byla představena v únoru 1997 a později se Forester v Evropě na dlouhá léta stal nejprodávanějším modelem Subaru. Pod heslem „to nejlepší z obou světů“ zkombinoval silné stránky vozů SUV s ovladatelností osobního auta a pomohl tak vytvořit nový segment.

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili
Rekordní Legacy1997 - 2001

Automobilové milníky, aneb čím jsme tehdy žili - Rekordní Legacy

V dubnu 1998 nové Subaru Legacy stanovilo oficiální světový rychlostní rekord pro vozy s karoserií kombi. Kilometrovým úsekem coloradské dálnice se tehdy prohnalo s průměrem 270,532 km/h a rekord uznala i organizace FIA.

Pište řediteli

Podělte se, prosím, se mnou o své zkušenosti a připomínky k našim službám i pracovníkům Emil Frey ČR, s nimiž jste přišli do kontaktu. Vaše názory jsou pro mne velmi důležité a podnětné.

Dopis k mým rukám můžete proto napsat na tomto odkazu: pište řediteli.

Facebook Emil Frey ČR: Emil Frey, prodejce, Subaru, Toyota, Kia, Suzuki Instagram Emil Frey ČR:Emil Frey, prodejce, Subaru, Toyota, Kia, Suzuki
Emil Frey ČR:Emil Frey, prodejce, Subaru, Toyota, Kia, Suzuki Copyright © 2019-2021 Emil Frey
Všechna práva vyhrazena
Created by UpFront
zpět nahoru ∧