Emil Frey ČR Emil Frey  >  Kia  >  Novinky  > Systém hodnocení konstrukčních návrhů značky Kia na bázi virtuální reality (VR)

Systém hodnocení konstrukčních návrhů značky Kia na bázi virtuální reality (VR)
19. 12. 2019

- Nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi virtuální reality (VR), umožňuje zapojit se do procesu konstrukčního návrhu až 20 uživatelům naráz
- Nové systémy VR pomáhají zlepšovat kvalitu i efektivitu konstrukční práce; očekává se urychlení vývoje vozidel až o 20 % a snížení ročních nákladů na vývoj o 15 %
- Další technologie a funkce zlepšují schopnost značky Kia reagovat na budoucí potřeby v oblasti mobility
Zvýšení efektivity umožňuje zavést cyklus reinvestování do výzkumu a vývoje při současném zkrácení doby vývoje i zvýšení ziskovosti

Společnosti Kia Motors Corporation (KMC) a HMC ve své globální centrále pro návrh vozidel poprvé představily nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi virtuální reality (VR). Nový systém, implementovaný ve vývojovém centru R&D v jihokorejském Namyangu, je důkazem intenzivního zaměření na zlepšování procesů vývoje vozidel prostřednictvím nově zaváděných technologií VR.

Obě společnosti demonstrovaly, jak plánují do budoucna využívat nové technologie VR. Uvedená technologie staví na několika vývojářských aplikacích, které umožňují týmům návrhářů a konstruktérů vyhodnocovat konstrukční návrhy vozidel a ověřovat výsledky jejich vývoje.

Technologie je součástí investice do vývojového centra R&D v Namyangu o objemu 15 mld. korejských wonů (12,8 milionu USD), kterou Kia a její sesterská značka oznámily v březnu 2019. Obě společnosti KMC a HMC předpokládají, že prostřednictvím úplné implementace procesů virtuálního vývoje napříč fázemi výzkumu a vývoje i předsériové výroby se doba vývoje vozidel zkrátí o 20 % a roční náklady na vývoj se sníží o 15 %.

„Proces virtuálního vývoje je nezbytným krokem k tomu, abychom mohli rychle a pružně reagovat na potřeby zákazníků a změny paradigmatu v automobilovém průmyslu,“ uvedl Albert Biermann, vedoucí divize výzkumu a vývoje skupiny HMG. „Prostřednictvím posílených virtuálních procesů zlepšíme kvalitu i rentabilitu, což v konečném důsledku povede ke zvýšení investic do výzkumu a vývoje pro zajištění budoucí konkurenceschopnosti na poli mobility.“

Očekává se, že tyto nové virtuální technologie kromě snížení nákladů na vývoj přinesou vyšší ziskovost a nastartují cyklus soustavného zvyšování investic do výzkumu a vývoje těchto společností.

20 současných uživatelů
VR náhlavní soupravy umožňují návrhářům a konstruktérům uvedených značek vstupovat do virtuálního světa scénářů vývoje; využívá se zde 36 senzorů pro sledování pohybu, které rozpoznávají a monitorují polohu a pohyby všech uživatelů a umožňují všem přesně se zapojovat v reálném čase. Nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi VR dokáže souběžně podporovat až 20 uživatelů, což umožňuje intenzivnější spolupráci napříč týmy než kdykoli v minulosti.

Nové nejmodernější prostředí tak v důsledku umožňuje návrhářům obou značek efektivněji posuzovat nejrůznější návrhářské koncepce v ranějších fázích procesu vývoje, a to způsoby, které byly dříve fyzicky nemyslitelné. Uvedený systém simuluje prvky designu interiéru i exteriéru, osvětlení, barvy a materiály, či dokonce samotná virtuální prostředí.

Kia má v plánu rozšiřovat schopnosti prostředí pro vyhodnocování konstrukčních návrhů při vývoji svých budoucích osobních automobilů. Její sesterská značka tento nový systém poprvé využila ve fázích hodnocení návrhu těžkého nákladního automobilu HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8, poprvé představeného na severoamerické přehlídce užitkových vozidel v říjnu 2019.

Plány na zavádění dálkového hodnocení konstrukčních návrhů na bázi VR umožní virtuální spolupráci v reálném čase mezi jednotlivými návrhářskými centry značky v Evropě, Americe, Číně a Indii, stejně tak jako vyspělejší procesy virtuálního vývoje prostřednictvím implementace rozšířené reality (AR) i dalších technologií.

Ověřování kvality návrhu prostřednictvím VR
Kia společně se svojí sesterskou značkou v březnu 2019 zavedla nový systém ověřování kvality návrhu prostřednictvím VR s využitím trojrozměrných dat systému CAD (Computer Aided Design) shromážděných během všech fází procesu vývoje vozidel za účelem vyhodnocování kvality jednotlivých návrhů ve virtuálním prostředí. Systém ověřování kvality návrhu prostřednictvím VR je schopen produkovat 100% přesné modely; předchozí digitální metody hodnocení se omezovaly na dvourozměrné analýzy a nedovolovaly detailnější vyhodnocování schopností.

Procesy ověřování kvality návrhu prostřednictvím VR rovněž ukazují na neuvěřitelný potenciál v oblasti vývoje bezpečnostních technologií, neboť účastníci mohou virtuálně testovat vozidla v nejrůznějších modelovaných prostředích a situacích. Může se jednat mj. o dálnice, městské komunikace, kopcovitý terén, tunely nebo prostředí se zhoršenými světelnými podmínkami.

Týmy zabývající se vývojem vozidel automobilky Kia a její sesterské značky Hyundai mohou díky VR také simulovat fungování jednotlivých komponent vozidel, jako např. dveří, vík zavazadelníků, kapot motorů nebo stěračů čelního skla. Uvedený systém kromě toho umožňuje týmům efektivněji testovat ergonomii vozidel a aerodynamiku.

Obě značky dále plánují zavést technologie VR na výrobní a montážní linky s cílem vytvořit ergonomičtější, efektivnější a bezpečnější pracovní prostředí.

Podpora levného a vysoce efektivního cyklu výzkumu a vývoje vozidel
Kia a její sesterská značka zavedou procesy virtuálního vývoje i do produktového plánování a výroby. Uvedenou technologii chtějí využívat v rámci včasné přípravy vysoce kvalitních vozidel, o která je na trhu zájem a která současně potvrzují pověst zákaznického zaměření.

Virtuální modely se zpočátku budou generovat pomocí dat získaných z architektonického systému R&D v návaznosti na analýzu tržní poptávky. Následně se model verifikuje ve virtuálním prostředí, což umožňuje definovat konzistentní a přesné technické cíle na základě poptávky zákazníků.

Zatímco dříve procesy ověřování kvality začínaly výrobou testovacího prototypu vozidla, nyní může tento proces proběhnout virtuálně v předprodukční fázi. Ověřování kvality pomocí virtuálních modelů a metod v raných fázích návrhu v konečném důsledku povede ke zlepšení kontroly kvality finálních vozidel.

Z dalších aplikací ověřování digitálních virtuálních modelů jmenujme intenzivní využití VR při vývoji budoucích řešení mobility, jako např. vysokoúrovňového autonomního řízení. Tyto procesy virtuálního ověřování jsou příslibem výrazného urychlení fází vývoje a implementace, aby společnost mohla rychleji reagovat na prudké změny ve světě mobility.

Zpět na výpis novinek

Pište řediteli

Podělte se, prosím, se mnou o své zkušenosti a připomínky k našim službám i pracovníkům Emil Frey ČR, s nimiž jste přišli do kontaktu. Vaše názory jsou pro mne velmi důležité a podnětné.

Dopis k mým rukám můžete proto napsat na tomto odkazu: pište řediteli.

Facebook Emil Frey ČR: Emil Frey, Subaru, Toyota, Kia, Suzuki Instagram Emil Frey ČR:Emil Frey, Subaru, Toyota, Kia, Suzuki
Emil Frey ČR:Emil Frey, Subaru, Toyota, Kia, Suzuki Copyright © 2019-2021 Emil Frey
Všechna práva vyhrazena
Created by UpFront
zpět nahoru ∧