Toyota v Bruselu poprvé na evropské půdě představila novou vývojovou studii Toyota bZ Compact SUV Concept. Naznačila tak, jakým směrem půjde při vývoji svých dalších vozů s označením bZ. Během konference Kenshiki Forum však také odhalila koncept C-HR prologue, který prozrazuje, jak asi bude vypadat nová generace oblíbeného crossoveru.
Koncept se řadí do automobilového segmentu C-SUV (kompaktní vozy SUV), jenž je v Evropě vůbec nejvýznamnější. Studie bateriového elektromobilu bZ Compact SUV Concept společně s dalším čerstvě představeným konceptem Toyota C-HR prologue dokládá technologicky všestranný přístup značky, který zákazníkům umožňuje snížit vlastní uhlíkové emise, naplňuje různorodé potřeby zájemců a zajišťuje trvalou udržitelnost prostřednictvím stále širší nabídky produktů.
Toyota bZ Compact SUV Concept prezentuje minimalistický design a představuje vozidlo s nulovými emisemi, využívající udržitelné a ekologické materiály. Například sedadla jsou vyrobená z rostlinných a recyklovaných materiálů.
Toyota prostřednictvím filozofie Beyond Zero prezentuje vizi budoucnosti, kdy se dosahuje uhlíkové neutrality praktickým zaváděním celého portfolia produktů používajících vyspělé technologie pohonů na alternativní paliva, a míří k pohonům s nulovými emisemi. Toyota plánuje, že na evropské trhy do roku 2026 uvede celkem šest modelů s označením bZ, tedy Beyond Zero. Různorodé portfolio elektrifikovaných produktů pak Toyotě napomůže dosáhnout globálního cíle uhlíkové neutrality do roku 2050.
Toyota C-HR prologue
Vedle nové generace Toyoty Prius, kterou jsme vám už představili, však na Kenshiki Foru odhalila svoji budoucí tvář také Toyota C-HR. Koncept C-HR prologue je odvážnou evolucí originálu. Siluetou připomíná spíše kupé, ale s větším vnitřním prostorem. Jeho karoserie je hladká, a přitom výrazně tvarovaná a přináší vzhled, který je futuristický, ale zároveň v sobě nese nezaměnitelné prvky Toyoty C-HR.
Toyota C-HR prologue má větší kola a společně s kratšími převisy vylepšují postoj vozu ze všech úhlů pohledu. Současně platí, že tento model bude nejen od pohledu dynamičtější, ale též praktičtější a prostornější v interiéru. Zříká se statických křivek s cílem vyjádřit jemné přechody mezi ostrým a plynulým. Dvě zdánlivě protichůdné hodnoty vedly k vytvoření precizního a uspořádaného návrhu, jehož výsledkem je proměna povrchů a jejich rozpohybování.
Motiv žraloka na přídi
Součástí 3D architektury je motiv žraloka kladivouna na přídi vozu, vytvořený pomocí spletených tvarů a výrazného světelného podpisu. Otvory v masce se zmenšily, zatímco štíhlejší světlomety kladou důraz na high-tech identitu vozu. Pohled Toyoty C-HR je stejně břitký a pronikavý jako pohled žraloka a se stejnou energií je vůz připraven vyrazit vpřed. Podobný motiv spletených tvarů pokračuje napříč celou ostře řezanou, rotující a protínající se karoserií.
Toyota C-HR prologue přináší třetí barevný akcent v odstínu síry, který doplňuje kovově stříbrnou a klasickou uhlově černou. Tato kombinace byla od počátku navržena jako varianta trojbarevného laku na přání.
Poprvé jako plug-in hybrid
Také Toyota C-HR prologue ctí snahu značky Toyota o uhlíkovou neutralitu prostřednictvím dalších elektrifikovaných variant v největším a nejkonkurenčnějším automobilovém segmentu v Evropě, kterým jsou kompaktní vozy SUV. Nová plug-in hybridní Toyota C-HR s bateriemi montovanými v Evropě vedle hybridního provedení posílí multi-technologickou strategii pohonů od Toyoty.
Za vznikem současné Toyoty C-HR stojí evropské návrhářské a vývojové centrum Toyota ED² v jižní Francii, kde vznikl i nový koncept Toyota C-HR prologue. Zadání pro ED² bylo jasné, jakkoli náročné a odvážné: překonat to, čeho již bylo dosaženo. Toyota C-HR prologue přitom není pouhým konceptem a dává zcela zřetelně najevo, že se Toyota věrně drží prvků, které stály za úspěchem modelu C-HR.
Podělte se, prosím, se mnou o své zkušenosti a připomínky k našim službám i pracovníkům Emil Frey ČR, s nimiž jste přišli do kontaktu. Vaše názory jsou pro mne velmi důležité a podnětné.
Dopis k mým rukám můžete proto napsat na tomto odkazu: pište řediteli.