Objednat zkušební jízdu
Operativní leasing KIA

Kia plní emisní normu Euro 6d TEMP

25.9.2018

Automobilka Kia vysílá do světa jasnou zprávu: „Chceme šetřit životní prostředí víc, než musíme!“ Dle nařízení Evropské unie musí prodávané automobily od 1. září 2018 splňovat hodnoty spotřeby paliva stanovené celosvětově jednotnou testovací normou WLTP. Ta si klade za cíl zpřesnit informace o provozních podmínkách vozu a co nejvíce je přiblížit realitě. Automobily Kia jdou v plnění normy WLTP ještě dál a vyhovují dokonce i přísnější směrnici Euro 6d TEMP.

V čem se liší NECD a WLTP

Testovací norma WLTP (Wordlwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) nahrazuje již zastaralý systém NEDC. Ten platil od 80. let 20. století, přičemž jeho hlavní nedostatek představovaly základy opřené spíše o teorii než o praktické poznatky. WLTP je přesnější. Dokáže lépe stanovit spotřebu paliva osobních automobilů i jejich produkci oxidu uhličitého. Dále vychází z větší škály jízdních situací, vozy musí ujet delší testovací trasu, dělat kratší zastávky. Výsledné hodnoty vychází také z vyšší průměrné a maximální rychlosti i jízdního výkonu, realističtějších venkovních teplot, než jak tomu bylo u NECD.

Kia jede podle Euro 6d TEMP

Společně s WLTP vstupuje v platnost také emisní norma Euro 6c pro maximální množství emisí na 1 ujetý kilometr. Ta je však pouze milníkem na půli cesty, protože v roce 2021 ji nahradí přísnější Euro 6d rozšířená o měření emisí RDE. Jako příprava na Euro 6d slouží norma Euro 6d TEMP. Podle ní může odchylka mezi WLTP a RDE měřením činit maximálně 110 %, kdežto podle Euro 6d už nesmí odchylka překročit 50 %.

Proto Kia Motors „přeskakuje“ dočasné období normy WLTP a rovnou se řídí normou Euro 6d TEMP. Tím si tvoří náskok pro plnění svých cílů v rámci svého 5letého plánu Green Goal pro ekologičtější a úspornější vozidla.

Kia Ceed 1.6 - pohled na motor

Kroky k šetrnějšímu provozu demonstruje Kateřina V. Jouglíčková, PR manažerka Kia Motors Czech na nové Kia Ceed: „Ve 3. generaci modelu Ceed byl představen nový 1,6litrový motor „U3“ CRDi (s přímým vstřikováním se společným tlakovým potrubím) využívající technologii selektivní katalytické redukce (SCR) s aktivním řízením emisí, která výrazně snižuje emise. Nový motor tak produkuje méně oxidu uhličitého, pevných částic i oxidů dusíku (NOx) v porovnání s dřívějšími vznětovými motory značky Kia.“

Zpět do výpisu článků