Jimny se může vydat tam, kam si ostatní auta netroufnou. Je totiž navržen tak, aby si poradil i s tím nejdrsnějším terénem a nejnáročnějšími povětrnostními podmínkami. Vydejte se do přírody, nebojte se dobrodružství, objevujte.
Uvnitř Jimnyho není nic, co by Vás rozptylovalo při řízení. Stylově pojatý černý interiér je decentní a přitom vypadá atraktivně. Všechny ovladače jsou navrženy pro snadnou a jednoduchou obsluhu, kterou hravě zvládnete, i když si nasadíte pracovní rukavice.
Už od první generace z roku 1970 Jimny spoléhá na žebřinový rám, který je základním předpokladem odolnosti při dlouhodobém využívání vozu v terénu. V nejnovější generaci je rám vyztužen dvěma přídavnými příčkami a výztuhou ve tvaru X.
Pro terénní vůz neexistuje lepší řešení. Tuhé nápravy vpředu i vzadu poskytují Jimnymu špičkovou trakci na nejrůznějších druzích povrchu. Když je kolo na jedné straně při přejezdu překážky tlačeno nahoru, tuhá náprava přirozenou cestou zajistí přitlačení kola na druhé straně směrem dolů. To zvyšuje schopnost pneumatik přenášet v náročném terénu hnací sílu od motoru.
Systém AllGrip PRO umožňuje podle konkrétní situace, od jízdy na vozovce po terén, jednoduše zvolit způsob fungování pohonu všech kol. Režim 4L je stálý pohon všech kol s redukčním převodem a je určen do nejnáročnějších podmínek. Poskytuje maximální trakci a největší sílu na kolech. Do lehčího terénu a pro jízdu vyšší rychlostí je vhodný režim 4H – přední a zadní kola jsou roztáčena vyšší rychlostí a redukční převod není aktivní. Na zpevněné cesty je určen režim 2H (pohon zadních kol) snižující spotřebu i hluk.
Projet blátem nebo sněhem nebylo nikdy snadnější. Pokud se na kluzkém povrchu začne protáčet některé z kol, automatické zásahy systému ESP zajistí, aby se síla od motoru dostala na ta kola, která Vás mohou táhnout dál. Díky přibrzďování protáčejících se kol Jimny snadno zvládne i ty nejnáročnější podmínky.
Štědré nájezdové úhly a co největší volný prostor pod karoserií jsou nejlepším způsobem, jak vytěžit z terénních schopností vozu maximum. Tyto vylepšené parametry – vzhledem k předchozí generaci – pomáhají překonávat ostré překážky bez rizika poškození nárazníků nebo karoserie.
Jimny má síly vždycky dost. Jeho robustní atmosférický čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru poskytuje vysoký točivý moment napříč širokým spektrem otáček. Protože je malý a lehký, dosahuje také nízké spotřeby paliva. Je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou.
Při náhlém sešlápnutí brzdového pedálu v rychlostech nad 55 km/h se kromě brzdových světel samočinně aktivuje také výstražná funkce směrovek, aby byli na nebezpečí upozorněni řidiči dalších vozidel.
V případě, že by se Jimny stal účastníkem nehody, bezpečnostní systém automaticky informuje záchranné složky odesláním zprávy s přesnou polohou vozu.
Podělte se, prosím, se mnou o své zkušenosti a připomínky k našim službám i pracovníkům Emil Frey ČR, s nimiž jste přišli do kontaktu. Vaše názory jsou pro mne velmi důležité a podnětné.
Dopis k mým rukám můžete proto napsat na tomto odkazu: pište řediteli.